Tre fordele ved kategoritekster

Når du har en webshop, er det vigtigt, at du ikke bare har produkttekster til at beskrive dine produkter, men at du også har kategoritekster til at beskrive dine overordnede kategorier af produkter. Det er der en række forskellige grunde til. Vi kommer ind på tre af dem her. Vi har fået inspiration til de tre fordele fra bureauet Wordpens.com. De har stor erfaring med at skrive kategoritekster for andre. Læs mere på https://wordpens.com/kategoritekster/ 

1. Svar på dine kunders spørgsmål 

Med en kategoriteksten kan du svare på nogle af de overordnede spørgsmål, som dine kunder har i forhold til kategorien. Når dine kunder allerede får svar på deres spørgsmål, inden de har klikket sig ind på produktet, vil de i meget højere grad kunne vælge det produkt, der passer til dem. Dermed får de valgt rigtigt første gang. 

2. Få flere besøgende på din hjemmeside 

Når du har tilfredse kunder, der får købt de rigtige produkter og får svar på deres spørgsmål, vil det ofte trække flere glade kunder til. Når der er mange, der besøger din hjemmeside og finder det, som de søger, kommer den højere op i søgemaskinernes rankinger. Dermed vil der være flere, der finder din webshop og klikker sig derind. 

3. Mere god tekst giver bedre ranking

Når du får kategoritekster på din hjemmeside, er det også med til at gøre, at du får mere tekst på din hjemmeside. Når det er god tekst, der giver dine kunder værdi, vil det være med til at gøre, at du kommer højere op i en søgemaskines ranking. Ny tekst i sig selv er med til at signalere til hjemmesiderne, at der hele tiden bliver arbejdet med at udbygge siden og at svare på kundernes spørgsmål. Søgemaskinerne er i sig selv skabt for at besvare spørgsmål, og derfor kan de også godt lide hjemmesider, der gør det. 

Leave a Comment